Węglowodany
©

Węglowodany w diecie

Węglowodany w diecie Przeciętny człowiek korzysta z diety węglowodanowej. Każdej osobie ponad połowę potrzebnej energii do funkcjonowania dostarczają właśnie węglowodany, które znajdują się w prawie wszystkim tym, co spożywamy. Wielokrotnie słyszy się jednak o konieczności obniżenia ilości cukrów w spożywanych posiłkach, więc jak ma się to do tego, że węglowodany sa nieuniknione? Bardziej zdrowe węglowodany odznaczają się takim indeksem glikemicznym, który określa stopień reakcji organizmu na podniesienie się poziomu cukru we krwi. Nagłe skoki tego poziomu nie są dobre dla naszych organizmów i dlatego należy kontrolować ilość oraz jakość spożywanych przez nas węglowodanów. Kiedy w organizmie wzrasta stężenie glukozy, jest ona usuwana z krwi i gromadzona w postaci tłuszczu, co powoduje nadmierne tycie. Wpływ na to maja cukry proste, przetworzone i oczyszczone. Kiedy spożywamy węglowodany złożone, bogate w błonnik, nie są one tak łatwo przyswajalne i ich trawienie trwa dłużej i jest bardziej energochłonne dla organizmu, przez co nie ma takich nagłych skoków poziomu glukozy.

Źródło: Węglowodany

©

Zapraszamy